С няколко думи, този кръг, който е последен преди финала, може да бъде описан така: алгоритмите изкъртиха, а приложните части имат малко за лепене. Изглежда задачата от този кръг ентусиазира участниците, защото видяхме сравнително високо участие, особено спрямо четвърти кръг. По-силното представяне на алгоритмичната част е още една добра изненада. Сега ще опишем по-подробно какво се случи в този кръг и ще обявим резултатите – както и това кои отбори се класират на финалния присъствен кръг.
За оценяването и резултатите от алгоритмичната част
Както обикновено, за алгоритмичната задача не беше ясно дали съществува оптимално и бързо работещо решение и състезателите бяха принудени сами да измислят идеи за добри решения. Имахме опасения, че поради голямата свобода за решение на поставената задача – разместване на “фигури” в почти всички посоки – е възможно резултатите да са доста близки. Затова се постарахме да генерираме доста тестове с различни конфигурации на фигури по полет0 – както с много натрупани на едно място фигури, така и с много групи такива фигури и дори с напълно произволни разпределения. Равносметката от генерирането на тестове – 120 на брой тестови файла с всевъзможни конфигурации на фигурите.
Изглежда имаше смисъл от обширното генериране на фигури – повечето резултати се различаваха с не повече от 10-15% (общо разстояние на разместване). Борбата за челните позиции в алгоритмичната част определено беше оспорвана, но въпреки това един от алгоритмите успя да излезе на челна позиция, а след него има няколко завършили “наравно”. Похвално е, че този път не попаднахме на грешки в данните на входа и изхода на алгоритмите, въпреки че нямаше предварително тестване (с изключение на един алгоритъм, при който в папката algorithm изпълнимият файл беше по-малко актуален от този в source).
За оценяването и резултатите от приложната част
Броят на изпратените приложни части беше наполвина на алгоритмичните и изглежда тази задача затрудни повечко участниците. Все пак ставаше дума за контрол над виртуален Бай Иван и събиране и разнасяне на фигури – което бегло наподобява ролева игра. Въпреки това видяхме интересни и добре работещи решения, но имаше и такива, които имат още доста за шлайфане.
Направи впечатление, че доста от приложенията не поддържаха изискваното придвижване на героя. За сметка на това някои решения компенсираха с доста добра ползваемост и насоки към потребителя. Като цяло проблемите, които бяха налице, изглеждаха по-скоро породени от липса на време, отколкото от липса на идеи за реализация.
Резултати и награждаване
В таблицата по-долу ще намерите резултатите за този кръг, като всеки отбор е представен чрез потребителските имена в студентската система на академията на участниците в него (където такива са налични). За този кръг ще обявим първите 3 места за призови, като това включва 4 отбора (3-то място е поделено между 2 отбора). Награждаване на отбелязаните с удебелен шрифт участници ще осъществим в следващите седмици, като ще пишем допълнително на отборите в близките дни.
Автор 1 | Автор 2 | Общо | Алгоритъм | Приложение |
rnikiforova | KOCTEHYPKATA | 17 | 9 | 8 |
kaobg | /няма username/ | 15 | 8 | 7 |
mitko_lazarov | 14 | 9 | 5 | |
zdravko.beykov | 14 | 10 | 4 | |
plamen_1 | hristy93 | 12 | 8 | 4 |
migrachev | angel.n.stoyanov | 8 | 8 | 0 |
ivanbuhov | 8 | 8 | 0 | |
aleks.todorov | nader.dabour | 8 | 7 | 1 |
NikolaNikolov | 8 | 8 | 0 | |
aslv1 | 7 | 7 | 0 | |
FeRt1 | 7 | 7 | 0 | |
technet | moshensky | 7 | 4 | 3 |
pirin | 7 | 7 | 0 | |
zhelyazkovn | RumenTonev | 7 | 3 | 4 |
d_p_y | 5 | 5 | 0 | |
JavaSTNT | 2 | 2 | 0 | |
krasi.nikolov | ognyan.petkov | 2 | 2 | 0 |
Подробни резултати и допълнителни материали
Всички допълнителни материали от състезанието (решения на участниците, тестове, лог файлове на тестването и т.н.) могат да бъдат намерени на този адрес: http://downloads.academy.telerik.com/svn/pc-magazine/Public/.
Класиране за финалния кръг
Както е по регламент, първите 30 отбора (включително) в генералното класиране (в секция Класиране на този сайт) след 5 кръг получават правото да се явят на присъствения финал, който ще се проведе в последните седмици на юни месец. Класиралите се на финал отбори могат да очакват допълнителна информация за финала в идните дни.
Забележка: Някои участници са участвали в повече от 1 отбор, други са участвали в отбори с различни участници (отбелязани са с въпросителна в генералното класиране). На финала един отбор може да се състои от не повече от двама души и отборите, при които има неясноти трябва в следващите дни да съобщят какъв е актуалният им състав, като това може да стане под формата на коментари към тази публикация, или чрез e-mail на адрес [email protected]
Antony Jekov
May 28, 2013
Здравейте,
Наложи ми се смяна на съотборник заради невъзможността, породена от недостиг на време, от страна на Деси Дочева да продължи в състезанието.
Поради тази промяна се наложи да участвам сам на 4ти кръг, но от 5ти натам вече участвам със Ралица Никифорова като съотборник.
Моля да отбележите Рали като единствен съотборник, за да няма объркване.
Поздрави и благодаря за отделеното време!
Антони
Слави Георгиев
May 31, 2013
Здравейте, бих искал да попитам ще можем ли да се възползваме от услугите на Парк Хотел Москва (или на друг хотел), както става при някоя от Академиите например? Имам предвид, ще се заделят ли стаи на различни цени или ние ще трябва сами да се осигуряваме? Благодаря!
admin
June 3, 2013
Здравей, засега събираме информация колко от вас биха желали настаняване (затова има въпрос във формата). При достатъчно голям интерес ще опитаме да издействаме намаление, но при ниска бройка няма да е коректно спрямо хотела.
Слави Георгиев
June 3, 2013
Здравейте! След като отворих формата, видях, че има такава точка. Бих искал само да добавя, че цените не ни вълнуват чак толкова, но ще се нуждаем и от нощувка и на 18-ти (18 към 19), за да не пътуваме през нощта и на сутринта да се явим на състезанието.
admin
June 3, 2013
Здравей, места почти със сигурност ще има в хотела, така че за това не се притеснявайте. Очертава се да няма много пожелали настаняване, така че цените най-вероятно ще си останат стандартните за хотела. До утре ще публикуваме програма за финала, така че най-добре утре вечерта се обадете и резервирайте нощувки както прецените за най-удобно.
pemmpty
June 1, 2013
Здравейте! Във формата за регистрация за финалния кръг в полето “Посочете името на своя съотборник” има се предвид пълното име или nickname-a от академията.
admin
June 3, 2013
Здравей, в това поле посочи пълното име на съотборника си. Сега ще добавим разяснение във формата. Като цяло не е фатално и потребителското име да си въвел.