С няколко думи, този кръг, който е последен преди финала, може да бъде описан така: алгоритмите изкъртиха, а приложните части имат малко за лепене. Изглежда задачата от този кръг ентусиазира участниците, защото видяхме сравнително високо участие, особено спрямо четвърти кръг. По-силното представяне на алгоритмичната част е още една добра изненада. Сега ще опишем по-подробно какво се случи в този кръг и ще обявим резултатите – както и това кои отбори се класират на финалния присъствен кръг.

За оценяването и резултатите от алгоритмичната част

Както обикновено, за алгоритмичната задача не беше ясно дали съществува оптимално и бързо работещо решение и състезателите бяха принудени сами да измислят идеи за добри решения. Имахме опасения, че поради голямата свобода за решение на поставената задача – разместване на „фигури“ в почти всички посоки – е възможно резултатите да са доста близки. Затова се постарахме да генерираме доста тестове с различни конфигурации на фигури по полет0 – както с много натрупани на едно място фигури, така и с много групи такива фигури и дори с напълно произволни разпределения. Равносметката от генерирането на тестове – 120 на брой тестови файла с всевъзможни конфигурации на фигурите.

Изглежда имаше смисъл от обширното генериране на фигури – повечето резултати се различаваха с не повече от 10-15% (общо разстояние на разместване). Борбата за челните позиции в алгоритмичната част определено беше оспорвана, но въпреки това един от алгоритмите успя да излезе на челна позиция, а след него има няколко завършили „наравно“. Похвално е, че този път не попаднахме на грешки в данните на входа и изхода на алгоритмите, въпреки че нямаше предварително тестване (с изключение на един алгоритъм, при който в папката algorithm изпълнимият файл беше по-малко актуален от този в source).

За оценяването и резултатите от приложната част

Броят на изпратените приложни части беше наполвина на алгоритмичните и изглежда тази задача затрудни повечко участниците. Все пак ставаше дума за контрол над виртуален Бай Иван и събиране и разнасяне на фигури – което бегло наподобява ролева игра. Въпреки това видяхме интересни и добре работещи решения, но имаше и такива, които имат още доста за шлайфане.

Направи впечатление, че доста от приложенията не поддържаха изискваното придвижване на героя. За сметка на това някои решения компенсираха с доста добра ползваемост и насоки към потребителя. Като цяло проблемите, които бяха налице, изглеждаха по-скоро породени от липса на време, отколкото от липса на идеи за реализация.

Резултати и награждаване

В таблицата по-долу ще намерите резултатите за този кръг, като всеки отбор е представен чрез потребителските имена в студентската система на академията на участниците в него (където такива са налични). За този кръг ще обявим първите 3 места за призови, като това включва 4 отбора (3-то място е поделено между 2 отбора). Награждаване на отбелязаните с удебелен шрифт участници ще осъществим в следващите седмици, като ще пишем допълнително на отборите в близките дни.

Автор 1 Автор 2 Общо Алгоритъм Приложение
rnikiforova KOCTEHYPKATA 17 9 8
kaobg /няма username/ 15 8 7
mitko_lazarov 14 9 5
zdravko.beykov 14 10 4
plamen_1 hristy93 12 8 4
migrachev angel.n.stoyanov 8 8 0
ivanbuhov 8 8 0
aleks.todorov nader.dabour 8 7 1
NikolaNikolov 8 8 0
aslv1 7 7 0
FeRt1 7 7 0
technet moshensky 7 4 3
pirin 7 7 0
zhelyazkovn RumenTonev 7 3 4
d_p_y 5 5 0
JavaSTNT 2 2 0
krasi.nikolov ognyan.petkov 2 2 0

Подробни резултати и допълнителни материали

Всички допълнителни материали от състезанието (решения на участниците, тестове, лог файлове на тестването и т.н.) могат да бъдат намерени на този адрес: http://downloads.academy.telerik.com/svn/pc-magazine/Public/.

Класиране за финалния кръг

Както е по регламент, първите 30 отбора (включително) в генералното класиране (в секция Класиране на този сайт) след 5 кръг получават правото да се явят на присъствения финал, който ще се проведе в последните седмици на юни месец. Класиралите се на финал отбори могат да очакват допълнителна информация за финала в идните дни.

Забележка: Някои участници са участвали в повече от 1 отбор, други са участвали в отбори с различни участници (отбелязани са с въпросителна в генералното класиране). На финала един отбор може да се състои от не повече от двама души и отборите, при които има неясноти трябва в следващите дни да съобщят какъв е актуалният им състав, като това може да стане под формата на коментари към тази публикация, или чрез e-mail на адрес academy@telerik.com